Varukorg

Varumärken
Trustpilot

Trustpilot

Köpvillkor


VÄLKOMMEN TILL CLEARLIFE!

Här finner du information som hjälper dig att vara trygg när du handlar hos oss. Clearlife.se drivs av Soolia AB.



FÖR SNABB INFORMATION OM DIN BESTÄLLNING KLICKA HÄR


NÖJDKUNDGARANTI


Vi vill att du som handlar av oss skall vara nöjd med vår service och våra produkter. Därför lovar vi:

- Att leverera dina varor så snabbt vi kan, vi skickar dem från vårt lager 1-2 vardagar efter din beställning är gjord.

- Att maila eller ringa dig om det skulle uppstå förseningar eller problem med din order.

- Att varorna du får stämmer överens med våra produktbeskrivningar.

- Att alltid svara på dina frågor på ett personligt och kunnigt sätt.


Om du upplever att vi misslyckats med någon av dessa punkter är du välkommen att höra av dig till oss direkt, så kommer vi att försöka lösa din situation på bästa sätt.


Vi vill bara ha nöjda kunder!


HUR GÖR JAG EN BESTÄLLNING?

Välj de varor du vill ha och lägg i varukorgen genom att trycka på köp-knappen på vald vara. Om knappen står som bevaka betyder det att produkten är tillfälligt slut, du kan då bevaka produkten och får ett mail när den finns åter i lager. Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms, 25% på kroppsvård/cd/kläder/maskiner, 12% på näringsprodukter/matvaror/te och 6% på böcker. 

Varukorgen ser du längst upp till höger. Klicka på den lilla vita vagnen uppe i högra hörnet ifall du vill ta bort en produkt eller öka antal. Du kan även ta bort produkter i kassan. Vi har minsta inköp på 100 kr. När du är nöjd klicka på den gröna knappen som heter: Till kassan. I kassan ser du summa, fraktpris och fraktalternativ. Du väljer själv fraktalternativ. Du väljer själv som kund ifall du vill ha ett lösenord och spara dina uppgifter och "logga in" vid nästa köp. Klicka isåfall på knappen som heter "Logga in" uppe i vänstra hörnet och sedan på registrera. Vår kassa sköts via Klarna Checkout. Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom överföring via bank, betalning med kort, Klarna direkt eller konto.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Om du inte fått en orderbekräftelse efter ca 30 min bör du kontrollera att angiven e-postadress är korrekt, om den är korrekt kan fallet vara att köpet ej gått igenom eller att orderbekräftelsen hamnat i din skräpkorg, kontakta oss då på order@clearlife.se. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, priser, fakturerings- och leveransadress. Där ser du även vilket leverans alternativ du valt.

Betalning aktiveras via Klarna när beställningen skickas från vårt lager. Du får då ett mail direkt från Klarna med bekräftelse på hur du betalat eller en faktura.

Din orderbekräftelse är ditt kvitto så behåll gärna det tills paketet anlänt. Är något fel i beställningen eller du vill ta bort eller lägga till en vara så kontakta oss på order@clearlife.se eller via telefon snarast. Det går att ändra en order så länge den ej är framplockad på vårt lager. Det går även att ringa in en beställning ifall du ej har tillgång till en dator eller en mailadress. Telefonnummer: 031- 29 85 55. Du når oss mellan 9.00 - 12.00 och 13.00 - 16.00 arbetsdagar.

BILD PÅ KASSAN


PRISER


Alla priser är angivna i svenska kronor inklusive moms. (25% på kroppsvård/cd/kläder, 12% på näringsprodukter/te/choklad och 6% på böcker). Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan eller andra missöden, och förbehåller oss rätten att justera priset. Självklart kontaktar vi dig om du har fått fel pris på din orderbekräftelse och du har i så fall full rätt att annulera din beställning.


LEVERANS INOM SVERIGE

 


Frakt och andra tillägg ser du redan i kassan, inga dolda avgifter tillkommer. Vi erbjuder fri frakt över 600 kr med DHL Service Point eller PostNord Varubrev (ej med Mypack, det kostar extra). Du behöver ingen kod för att få fraktfritt, kassan känner automatiskt av när det totala produktvärdet överstiger 600 kr (efter ev. rabatter och erbjudanden). Frakfritt erbjuds med DHL Service Point och Postens Varubrev.


Fraktpriserna varierar beroende på vikt. Vi skickar med DHL Service Point eller PostNord (detta gäller inom Sverige). Utanför Sverige skickar vi endast med posten efter deras tabell för Varubrev/My Pack. Om du väljer posten inom Sverige skickar vi försändelser under 2 kg med PostNord "Varubrev" och över 2 kg med PostNord "My Pack". Mindre försändelser med PostNord varubrev kommer direkt i brevlådan - om försändelsen är skrymmande lämnar posten in det på närmaste postombud där det kan hämtas.


Alla transporter via Service point - DHL och Posten är klimatsmarta. Det betyder att de kompenserar för koldioxiden som släpps ut. Upplysning om var ditt utlämningställe är kommer i avisering via SMS eller e-mail. Vill du veta på förhand om DHLs utlämningställen se DHLs hemsida www.servicepoint.se. Om du vill ha ditt paket till en särsklid service point så meddela oss detta i kommentarsrutan vid beställning. Om du önskar paketet direkt till din hemadress tillkommer 259 kr i avgift.

LEVERANS TILL DANMARK / FINLAND



Shipping costs:
Denmark - From 29 up to 249 SEK.
Finland - From 29 up to 249 SEK.
Other European countries - From 249 up to 410 SEK. We only ship to countries inside EU.

LEVERANS TILL NORGE

Vi skickar ej til Norge då det innebär en risk för hög tullavgift och mycket dyra fraktkostnader och ett antal tulldeklarationspapper. We do not ship to Norway or other countries outside the EU.


LEVERANSTID


Din order skickas inom 48 timmar från vårt lager (gäller vardagar) - sedan tar det vanligtvis posten eller DHL 1-2 dagar att leverera ett brev/paket men avvikelser förekommer beroende på var man bor. Om man bor i övre norra Sverige kan leverans ta upp till 4 dagar med post/DHL. Vissa varor som studsmattor, kläder och vissa köksmaskiner har längre leveranstid, det står då utskrivet under den gröna ”köpknappen”.

LEVERANS FRÅN ANNAT LAGER

Studsmattor, kläder, presentkort och köksutrustning skickas separat från annat lager. Har du beställt något från de fyra kategorierna kommer produkterna skickas till dig i olika försändelser. Obs! De köksmaskiner som väger över 2 kg (vilket är de flesta) skickas alltid med DHL service point (ej per post).

EJ UTHÄMTADE PAKET

Tänk på att Postens och DHLs liggetid är 13-14 dagar från anländningsdagen. Vid ej uthämtade paket måste vi tyvärr debitera 150 kr för att täcka våra frakt och administrationskostnader. Om du önskar dina produkter igen vänligen gå in på hemsidan och gör en ny beställning.

PAKET I RETUR

Du som kund har ansvaret att uppge giltig och korrekt leveransadress. C/O adressater måste anges. Om försändelsen returneras till oss p.g.a. fel adress får kunden stå för ny verklig fraktavgift. Kunden meddelas i sådant fall via mail.

ÅNGERRÄTT

Det går naturligtvis bra att ångra sitt köp inom 14 dagar. Packa varan/varorna väl då vi ej kan ersätta skadade varor. Märk alltid med ditt namn samt ordernummer. Skicka returen till oss snarast, så vi kan hantera din retur så fort som möjligt. När vi har mottagit returen kontrollerar vi varorna. Vid godkänd retur återbetalar vi dina pengar via Klarna.

Du som kund står själv för returportot. Vid underkänd retur av matvaror och kroppsvård (varorna är brutna, skadade eller förtärda) ges ingen återbetalning. Vid underkänd retur av köksmaskiner (varorna är skadade eller trasiga) kan avdrag göras på återbetalningen. Retur kan inte ske mot postförskott eller via REK-brev. Vill du skicka varan/varorna via DHL service point tar vi 80 kr för det och du får en retur etikett via mail (kräver en skrivare). Kontakta då oss på order@clearlife.se.

Märk att en returprocess kan ta upp till 10 dagar, efter det att returen nått vårt lager tills dina pengar betalas tillbaka/fakturan skrivs av. Det är därför viktigt att skjuta fram fakturadatum vid eventuellt fakturaköp hos Klarna. Antingen kan du göra det själv på MittKlarna eller så kan vi hjälpa dig, kontakta oss då.

Så fort vi har bearbetat ditt ärende skickar vi dig ett mejl som bekräftar detta. Om du har frågor kring returer eller återbetalning i allmänhet kontakta oss på order@clearlife.se. Om du vill ha nya varor går du helt enkelt in på ClearLife.se och gör en ny beställning.

-Ångerrätten gäller inte för varuprover.
-Ångerrätten gäller inte för Bellicon studsmattor.
-Ångerrätten gäller inte använda, brutna, skadade eller uppätna matvaror eller kroppsvård.
-Ångerrätten gäller inte trasiga eller skadade köksmaskiner.
-Ångerrätten gäller inte varor som REAts ut p.g.a. kort hållbarhet/bäst före datum.
-Ångerrätten gäller inte för företag.

RETURADRESS

Clearlife.se
C/O: DreamLogistics
Box 195
56624 Habo

ÅTERBETALNING/KREDITERING

En återbetalning/kreditering sker i första hand alltid till det ursprungliga betalsättet.
-Vid fakturaköp där fakturan är obetald: Vi plockar bort berörda artiklar och mailar ut en uppdaterad faktura.
-Vid fakturaköp där fakturan är betald: Vi uppdaterar din faktura och du får återbetalning från Klarna.
-Vid kortköp via Klarna, sker återbetalning från Klarna. De mailar ut en bekräftelse när en återbetalning genomförts.
-Vid PayPal: Vi återbetalar till det kort som användes vid köpet. Efter återbetalning kan det ta upp till 5 bankdagar innan pengarna syns på kontot.
-Vid kortbetalning: Vi återbetalar till det kort som användes vid köpet. Efter återbetalning via DIBS kan det ta upp till 5 bankdagar innan pengarna syns på kontot.

REKLAMATION

Kontakta alltid ClearLife.se vid reklamation av felaktig eller trasig vara innan den återsänds. Varan ska sändas till oss inom 10 dagar efter du har erhållit varan. Naturligtvis står vi då för returfrakten. Du kan välja att få en ny vara eller pengarna tillbaka inklusive fraktavgiften. Vid reklamtion av köksutrustning ber vi er klicka här för att fylla i ett formulär.

TRANSPORTSKADOR


ClearLife.se ansvarar för transportrisken, d.v.s. risken för att en produkt skadas eller kommer bort under transporten till kunden. Kunden står för risken vid eventuell retur till Clear Life. Kunden måste anmäla eventuella transportskador till Clearlifes kundtjänst inom sju arbetsdagar från det tillfälle då leveransen togs emot. Kunden ansvarar därför för att avemballera och inspektera produkternas skick snarast efter mottagandet. Observera att produkten inte får användas och att kunden måste behålla produktens emballage, så att detta kan besiktigas vid handläggning av skadeärende. Vi skickar en ny produkt av samma slag eller ersätter varan ekonomiskt efter produkten returnerats rätt packat.

FELSKRIVNINGAR

ClearLife.se reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. ClearLife har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst.


BETALNINGSSYSTEM SVERIGE



KLARNA CHECKOUT PRIVAT & FÖRETAG


Klarna Checkout skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

I Klarna Checkout ingår faktura 14 dagar (0kr), faktura konto (29kr), Klarna kampanjer, Klarna direkt, kortbetalning (0kr) eller direktbetalning (0kr) via bank; Handelsbanken, Nordea, Swedbank eller SEB. Allt är lika säkert. Om du väljer faktura kan du välja att få den via mail (0kr) eller via post (5kr) - du gör själv det valet i kassan. 


3-D Secure - Ingen obehörig kan se dina kortuppgifter. ClearLife.se och Klarna Checkout stödjer 3-D Secure vilket kortutgivarna benämner Verified by VISA respektive MasterCard SecureCode. 3-D Secure är en teknik framtagen av VISA - Verified by Visa - för att verifiera dig som konsument när du betalar med ditt kort på Internet. Standarden används även av MasterCard - Mastercard SecureCode.

Klarna Faktura 14 dagar
:

Du betalar bekvämt när du fått dina varor. 0 kr i avgift vid fakturering inom 14 dagar. Fakturan betalas till Klarna. Det görs en förenklad kreditprövning som inte resulterar i en kännedomskopia. Minimibelopp är 50 kr. Om du blir godkänd har du 14 dagar på dig att betala fakturan dvs. 14 dagar från att vi skickar varan. OBS, det är väldigt viktigt att betalning sker till det plus- eller bankgironummer som står angivet på den aktuella fakturan. Om betalning inte inkommer i tid skickar Klarna en påminnelsefaktura med en påminnelseavgift om 60 kr. Fakturan från Klarna går att betala flera gånger, dvs minst 50 kr åt gången men då tillkommer en avi-avgift på 29 kr från Klarna plus ränta 19,5%.

Klarna Direkt:

Du kan betala köpet direkt genom att bekräfta med Mobilt BankID. Pengarna dras automatiskt från det bankkonto som du har anslutit på Klarnas hemsida.

Klarna Konto:

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Från 50 kr / per månad. Avgift: 29 kr. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp. Årsränta för Klarna Konto är 19, 9% dvs 1,6% per månad. Du kan se alla dina köp på MittKlarna.


Om betalning inte inkommer i tid skickar Klarna en påminnelsefaktura med en påminnelseavgift om 60 kr, samt dröjsmålsränta om fn 25,50%. Denna påminnelse skickas ut till den adress som är angiven på beställningen. Betalning ska ske till det konto som anges på faktura.

För mer info se www.klarna.se


Klarna Kampanjer:

Du gör dina inköp i lugn och ro och betalar först i slutet av månaden som framgår i kampanjen. 0% ränta. En uppläggningsavgift på 29 kr/köptillfälle tillkommer.

Effektiv ränta vid köp om 5000 kr, 29 kr i uppläggningsavgift, 0 % ränta och betalning efter 4 månader är 1,75%. Din totalkostnad blir 5029 kr. Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket kan innebära att Klarna inhämtar en kreditupplysning. Du får i sådana fall en kopia av kreditupplysningen hemskickad till dig.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar ar du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10, mån-tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00.

BETALNINGSYSTEM EU-LÄNDER


Vi accepterar Paypal och säkra kortbetalningar via DIBS som betalning från EU-länder. Välj fliken EU-länder i kassan och välj sedan tex. Danmark i rullmenyn. We accept Paypal and safe creditcard payments via DIBS.



TVIST


Vi följer alllmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.


FORCE MAJORE

Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse.

Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.


KUNDUPPGIFTER

När du, som är privatperson, registrerat dig och gjort din beställning, godkänner du också att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullföra våra åtaganden gentemot dig. Du väljer själv som kund vid slutet av köpet (i kassan) ifall du vill ha ett lösenord och spara dina uppgifter och "logga in" vid nästa köp.


Vi skyddar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar.


Vi skyddar dina personliga uppgifter och använder endast informationen du lämnat till oss för att genomföra leveranser till dig, samt för att nyhetsbrev till dig om du givit oss medgivande till detta. Vi kommer aldrig sälja, hyra ut eller på annat sätt dela dina personliga uppgifter till någon annan, och vi följer givetvis de regler som finns i datalagen och personuppgiftslagen. Vi säljer ej produkter till minderåriga (under 18 år) utan målmans tillåtelse.


Som registrerad kund har ni rätt att begära:

- Att registrerade uppgifter ändras.
- Att registrerade uppgifter raderas.


VANLIGA FRÅGOR & SVAR


1. Kan jag komplettera min beställning i efterhand?

Ja, så länge din order inte är framplockad/packad så kan du alltid göra en komplettering, kontakta order@clearlife.se. Glöm inte att ha ordernumret till hands. Du finner ordernumret på din orderbekräftelse som skickades via mail.

2. Kan jag ändra min order?

Ja, så länge din order inte är framplockad/packad så kan du ändra din order, kontakta order@clearlife.se / Tel: 031-29 85 55.

3. Hur vet jag att mitt paket har blivit skickat?

Du meddelas via mail när dina varor skickas från vårt lager. Normalt skickar vi dina varor 1-2 dagar efter du gjort din beställning.

4. Vilka säkerhetsinställningar bör jag ha i min webbläsare?

COOKIES

När du använder vår webbplats ClearLife.se, godkänner du att vi använder cookies. Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga köpupplevelse.

Cookies är små textfiler som skickas till din maskin när du besöker en webbplats. Datafilen lagrar information om vad som sker under ditt besök på webbplatsen. Med hjälp av cookies är det även möjligt att känna igen din enhet om du besöker sidan flera gånger. En cookie är inte under några omständigheter ett program och kan inte innehålla virus.

Cookies är en nödvändighet för att vår webbplats ska fungera så bra som möjligt. De bidrar till att kartlägga ditt besök och på så sätt kan vi skräddarsy din uppfattning av webbplatsen så att den passar dina behov och intressen. Cookies kan bland annat se vilka produkter du har i varukorgen, om du besökt vår webbplats tidigare och liknande.

Du har alltid möjligheten att avvisa cookies. Inställningen görs i din webbläsare. Var denna inställning görs, beror på vilken webbläsare du valt att använda. Det är dock mycket viktigt att påpeka att när inställningar ändras, kommer det finnas många funktioner och tjänster på webbplatser som inte fungerar optimalt eftersom dessa funktioner kräver att webbplatser ska komma ihåg de val som görs.

SparaSparaSparaSparaSparaSparaSparaSparaSparaSpara